Friday, May 20, 2011

oh dosa ..

btl ckp org len, bler da kapel, kter akn dpt byk sngt dosa.
erm. mmg x dinafikan. dosa yg dtg makin bertmbah-tmbah.
mula-mula kecil jea, makin lama makin besar dosa tuh.
bermula dari dosa yg kecil ini lah akan membawa kpd dosa yg lebih besar.
seperti ZINA. Nauzubillah.
sekarang dunia da makin tua. dunia da nazak.
tp manusia? masih bykk lagi dosa yg belum terampun.
Ya Allah :(


bla da kapel, msti nk pegang tgn kan? itu la dosa pertama.
bg kita, itu perkara biasa, tp hakikatnya, itu adalah DOSA!
HARAM HUKUMNYA BERPEGANG TGN DGN BUKAN MAHRAM.
tp adakah kita sume tau benda ini? mgkin tau, tp buat2 xtau kan??
aslkan hepi dpt kua n pegang tgn ngan bf or gf kita.
kita da x kisah dah pasal dosa n pahala. erm :(
aku akui, aku tergolong antara org2 yg berdosa ini. :(


tp blhkn if kapel x pegang2 tgn? if nk kua sama2 pown, jln mcm biasa la.
blh kan? jln mcm kwn2 kita.
xsalah kita nk anggap dia special skali pown, tp dosa n pahala jgn lupa.
insya'Allah boleh kalau kita ingt Tuhan.
kalau lelaki tu mara, sedih or merajuk kita x pegang tgn die, maknanya apa?
maknanya die nk kite just for nafsu la, bkn btl2 nk kita jd yg sah utk die.
if die x kisah, Alhamdulillah.
pttnya LELAKI yg akan membimbing perempuan ke jln Islam yg btl.
pttnya dari awl kapel, LELAKI la yg perlu ckp menda2 dosa n pahala.
sbb dia yg akan jadi SUAMI kita nnt. 


sebelum terjadi benda yg lagi teruk, baik kita cuba utk hindarkan.
cuba memperbaiki iman yg lemah.
xterlambat lg utk semua ini. aku akn cuba sedaya upaya.
masih byk dosa aku Ya Allah.
aku harap Allah dpt ampunkan dosa aku sblm aku mati.
AMIN.


:(

No comments:

Post a Comment